FORMULÁŘ PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Společnost BAIM by Hess s.r.o., se sídlem Roháčova 145/14, Žižkov (Praha 3), 130 00 Praha, IČO: 139 88 069 („Prodávající“) odpovídá za bezvadnost zboží v době jeho předání kupujícímu.

Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí.

Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který jej kupující koupil. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.

Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:

  1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s pravidly uvedenými v těchto VOP,

  2. se vada projeví opakovaně,

  3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo

  4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy.  Má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu kupující prokáže, že zboží odeslal.

Vadu lze vytknout prodávajícímu na základě tohoto formuláře pro reklamování vad, a to jeho zasláním na  e-mailovou adresu prodávajícího. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Po marném uplynutí lhůty 30 dnů může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.